Obiectivul general al proiectului este creșterea gradului de incluziune socială a copiilor și tinerilor aflați în situații de risc prin crearea unei Rețele Integrate de Sprijin prin Educație Incluzivă în trei județe: Ilfov, Neamț și Iași.
Prin activitățile propuse, proiectul dezvolta o rețea de sprijin la nivelul celor trei județe ce oferă o educație de calitate, echitabilă și incluzivă în raport cu nevoile fiecărui copil/tânăr. Astfel, proiectul contribuie la scăderea fenomenului de abandon școlar și la asigurarea unui acces neîngrădit pentru copii cu nevoi speciale (CES) la o educație de calitate.
Activitati
- Construcția si dotarea Centrului Integrat de Educatie Incluziva pentru copii si tineri aflati in situatii de risc de abandon scolar/parasire timpurie a scolii, in Tunari, judetul Ilfov;
- Achiziția dotărilor și echipamentelor necesare pentru Centrul din Tunari și Pașcani și pentru spațiul din Piatra Neamț;
- Achiziția unui mijloc de transport în vederea facilitării transportului grupului țintă la activitățile proiectului;
- Asigurarea de servicii de sprijin educațional pentru creșterea participării și prevenirea abandonului/părăsirii timpurii a școlii (meditații regulate, programe de tip „Școala după școală”);
- Organizarea de programe inovative de educație non-formală – programe creative si de petrecere a timpului liber – pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale (programe de educație pentru sănătate, ateliere de educație non-formală și formare vocațională), atât pentru copiii/tinerii din grupul țintă, cât și pentru părinții acestora;
- Acordarea de sprijin social si medical la nivelul grupului țintă prin servicii medicale de bază la nivelul Centrului din Tunari și servicii de consiliere socială și psihologică în cele trei județe;
- Acordarea de sprijin material (non-financiar) pe bază de stimulente pentru creșterea motivației copiilor din grupul țintă sub formă de rechizite, materiale informaționale, oportunități de ieșire la teatru/film, școli de vară și altele;
- Organizarea de sesiuni de instruire pentru formarea de competențe cu privire la reducerea/prevenirea părăsirii timpurii a școlii și/sau abordarea copiilor/tinerilor cu CES în desfășurarea actului didactic, dedicate resurselor umane din unitățile de învățământ si din sfera serviciilor sociale;
- Organizarea a două vizite pentru schimburi de experiență pentru resursele umane din unitățile de învățământ și din sfera serviciilor sociale cu partenerii norvegieni (o vizită în Norvegia a unei delegații alcătuite din maximum 10 persoane dintre partenerii români și o vizită a maximum 4 experți din Norvegia în România care vizitează cele trei centre);
- Adaptarea și implementarea în actul educațional din școlile partenere a metodologiei de predare, obținute prin schimbul de experiență cu partenerii Norvegieni, pentru copiii aflați în situații de risc;
- Organizarea de excursii pentru copii/tineri și părinți pentru un număr de maximum 1000 persoane (cu minim 20% participare copii/tineri și părinți ce fac parte din grupul țintă secundar), corelate cu ”Săptămâna altfel” din cadrul anului școlar.
- Organizarea de acțiuni locale de implicare în viața comunității prin includerea copiilor din grupul țintă în activitatea culturală locală (Ex. zilele comunei, festivaluri artistice și culturale, zilele recoltei, etc.);
- Organizarea activităților de promovare a proiectului ce vor include 4 conferințe ale proiectului și înființarea paginii web și a canalelor de Social Media Facebook și YouTube;
- Organizarea a 3 campanii online de informare și conștientizare (educație în sănătate, împotriva discriminării, strângere de fonduri);
- Înființarea unui grup online (pe o platformă existentă) de suport profesional pentru resursele umane din unitățile de învățământ și din sfera serviciilor sociale și dezvoltarea și publicarea în cadrul grupului a unui ghid de bună practică.